onsdag 3. mars 2010

Slovakia 0 Norge 1 kort oppsummering

Veldig bra kamp av Norge, og sterk borteseier mot VM-klare Slovakia.

Førsteomgang var ganske jevn, Norge hadde en sterk periode men Slovakia hadde ballen mest. Stolpeskudd for begge lag og egentlig rart det sto 0-0 til pause. Slovakia såvidt bedre enn Norge denne omgangen mener jeg.

Andreomgang var jevnere, og jeg synes Norge hadde mer å by på enn Slovakia, særlig etter at Huseklepp kom inn. Norge ble også snytt for en straffe i tillegg til målet og et par store sjanser, og Norge vant andre omgang klart!

Keeper:
Solid kamp av Knudsen, en dårlig involvering i førsteomgang, og en kjemperedning i førsteomgang-ellers solid.

Forsvar:
Meget bra spillt, både av "proffene" Riise og Hangeland og av Høgli/Wæhler. Solid forsvarsspill hele kampen gjorde at Slovakia ikke fikk så mye igjen for at de hadde ballen klart mest.

Midtbane:
Moldskred imponerte, ellers på det jevne. HArd jobbing og god innsats av alle, Gamsten har et nivå til han må opp i synes jeg. Men god kamp av hele midtbanen.

Angrep:
Braaten jobbet hardt men jeg synes han var svakest av de Norske idag. Huseklepp la en dimensjon til det Norske spillet når han kom innpå og var involvert i både mål og 2 gode sjanser de 20min+ han var innpå. Huseklepp er en reell kandidat til carew, særlig i en 4-5-1 formasjon.

MEDIA
vg vg vg vg tv2

2 kommentarer:

  1. Første omgang var jevn, andre omgang var jevnere men Norge likevel klart best? Du har virkelig ordet i din makt! :)

    SvarSlett
  2. Jeg talte 3 store sjanser til Norge, en til Slovakia- og vi skulle meget mulig hatt et straffespark....

    SvarSlett