søndag 12. juli 2009

RBK vinner og Lyn rykker ned 18.runde

Denne overskriften hadde jeg også for ca 3 uker siden og det har etterhvert blitt enda mer sannsynlig- spesielt da med tanke på Lyn. Gårsdagens kamp var en skikkelig "6 poenger" og Lyn tapte, symptomatisk nok på et kjipt selvmål.

I andre enden ruller RBK videre, men har heldigvis følge av Molde, et lag som imponerer enormt for tiden. Flott leken fotball, masse mål og en-om ikke to- spiller(e) ved navn Diouf som ikke er i Norge når sommeren er over tror jeg.

Skulle ikke forundre meg om Molde kan få 25-35 millioner for juvelen, litt avhengig av hvor lang tid han har igjen av kontrakten. En annen som scoret - igjen- i siste kampen igår var Huseklepp, jeg holder fast på min spådom om at også han er ute av Norge før sommeren er over.

Nå er også Tromsø - Vålerenga ferdige, og som jeg tippet i mitt tippeprosjekt endte det med seier til Tromsø. Morro med Rushfeldt på scoringslisten, veldig synd med skaden til Muri. Veldig viktige 3 poeng for Tromsø, det er tett som hagl over Lyn...

Ellers var det en variabel runde, men mye mål jevnt over egentlig. Litt bak toppen tok Stabæk og Berglund 3 viktige poeng hjemme mot Viking, mens Start også imponerte med sin seier. Odd ødela hjemmestatistikken sin :(

Sandefjord imponerte borte mot et svekket FFK og fikk med seg 3 viktige poeng, og Aalesund fikk også med seg et poeng borte denne runden etter 1-1 mot svake LSK.

Mye fine mål også denne runden, jeg synes det er mye bra i Norsk fotball om dagen jeg :) Dessuten gikk begge kampene i tippeprosjektet mitt inn :)

Ikveld er det Tromsø - Vålerenga, en kamp som kanskje er viktigst for Tromsø...?

I 1.divisjon ser jeg at Haugesund tok 3 poeng og henger godt med i toppen, Sogndal overraskende bare et poeng denne runden og Hønefoss jobber på. Det blir spennend mtp opprykk denne sesongen, men jeg holder Sogndal og FKH som favoritter pr.d.d



MEDIA
tv2 vg db tv2 tv2 vg db

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar