torsdag 3. september 2009

Enda en betalkanal for fotballfansen

Oppdatering 16.12.09
Da virker det som om Canal+ ikke lenger har rettighetene til PL i Skandinavia... man trenger ikke være synsk for å forstå at dette vil bety enda mer kanalvalg og pakker for oss som liker fotball....

*******
Som mange andre jublet jeg før Primera startet og betalte for Canal+sport for å få sett La Liga. Der fulgte også PL, Serie A med blant annet.Så fikk jeg heller tåle å ikke få så mye TL, det er begrenset hvor mye man kan se i helgene.

Men nå kommer et nytt skudd for baugen. Viasat har kjøpt NRK sin halvdel av fotball VM, og skal sende deler av CL og disse kampene på egen sportskanal(er) som selvsagt må KJØPES utenom.

OPPDATERNG 2.nov 2009
Jaja, så lenge holdt jeg ut- Milan-Real MAdrid MÅ jeg se og dermed ble Viasat premium bestilt :(

OPPDATERING 30.november 2009
Mye mas i media om gratisstreaming på nett. Kanskje noen skulle passet på oss forbrukere heller enn å verne om inntektene til Norsk Tipping?

Samtidig med kjøpet av VM offentliggjør Viasat at de starter opp en egen fotballkanal 15. september, i anledning start i Champions League-gruppespillet.

Viasat Fotball blir en betalkanal, som overtar storkampene i Europas mest prestisjefulle turnering på tirsdager. Onsdag vil hovedkampen vises på søsterkanalen Viasat 4 - som er gratis for de fleste.


Jeg begynner å bli lei! Jeg betaler "gjerne" for fotballen men dette begynner å bli latterlig! Hvorfor må statskanalen selge disse rettighetene, er det for å slippe kritikken mot kostnadene til MGP neste år???? Lisensen blir surere å betale nå!!!

Dersom man f.eks som mange nordmenn vil se Tippeligaen, Premier LEague og VM/Champions League snakker man altså fort TV2 sport og Canal+ sport og Viasat Fotball hver måned- da er man fort oppe i 600-700kr måneden kun for å se fotball. Det er galskap!!!


Det finnes faktisk gratis og lovlig alternativ for mye!!!
Se kamper fra Serie A, La Liga ,Europaligaen, Championship, League 1, League 2 treningskamper, VM-kvalik, lanskamper mm mm gratis på web-TV
For å se kampene må du opprette en konto (gratis) hos UNIBET





fotballmoro.no

11 kommentarer:

  1. Irriterte meg under EM i 2008 at noen kamper ikke ble vist på tv, men når man har svensk TV1 og Tv4 fikk jeg se nesten alle kampene!

    Håper bare de viser kampene neste år også slik!

    SvarSlett
  2. Hmmm undres om de har samme rettigehter for 2010... er det de svenske kanalne man f.eks med grunnpakken til GET-kabel TV?

    SvarSlett
  3. En klar seier for oss i facebook-gruppa "Få ALL SPORT over på betal-TV, så vi andre får se programmene våre i fred!"
    :-D

    SvarSlett
  4. Hehe, den andres brød og alt det der :)

    Største problemet er jo at rettighetene er så spredd.

    SvarSlett
  5. Trond Giske sin feil. Han er ansvarlig statsråd, og må kunne sørge for at nrk får de pengene de trenger til dette.

    Dropp heller MGP. Det er én dag som koster ufattelig mye. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal være med å betale på det.

    Fotball-VM gir underholdning i flere uker, mens MGP er over på et blunk. Og for en timepris for MGP...

    SvarSlett
  6. Når man har et demokrati hvor "alle" betaler lisens fatter jeg ikke hvorfor NRK til de grader skal kjøre så mange sendinger som bare den fjerneste prosentdelen er interessert i å se på.. Det er og blir en statsfinansiert kanal for de over 60. Og havparten av disse igjen sitter og glor fordi de verken har bedre å gjøre eller snøring på hvordan de får inn andre digitale tvkanaler

    SvarSlett
  7. Giske er en møkkamann... først skal han personlig bannlyse poker og så tillate han at fotballen blir spredd over et utall kanaler...

    hvis noen våger å si de stemmer rød grønt igjen så tror jeg faenmeg topplokket mitt letter... jeg gjø det i hvertfall ikke... man lærer av sine feil...

    SvarSlett
  8. Nå overdiver du litt. Regjeringen kjemper jo mot selskapee de for at vi skal kunne få bestille enkeltkanaler slik vi vil, det er selskapene som vil ha disse dyre kanalpakkene.

    Og at rettighetene spres er jo bare slik kaptitalismen fungerer i et fritt samfunn det, vi er ikke sovjet liksom.

    Men pokerforbudet kunne de godt kvttet seg med ja.

    SvarSlett
  9. Øyvind, det er vel ikke Giskes feil at Rybak vant MGP?

    Og tror du virkelig at en borgerlig regjering hadde gått inn for å øke lisensen? For det er jo det som må til for at NRK skal sende VM. Så vidt jeg vet går hverken Høyre eller FrP til valg på økt NRK-lisens.

    Jeg er for øvrig også blant dem som er dypt skuffet over at VM ryker, men det blir for billig å prøve å gi regjeringen skylda for dette.

    SvarSlett
  10. Å all den driten som da blir igjen av nrk,betaler ikke jeg lisens for.
    Sender min gamle s/v tv til nrk i dag,så får de ta det som de vil.
    Har kjøpt pc m/tv,i tyskland,å med min satelitt tlf,får jeg inn 1000 kanaler,for den nette pris av 2000 pr.år.
    Nrk er på stupet,verdens mest sette programmer uteblir,snakk om ola donk.

    SvarSlett
  11. Jeg synes faktisk NRK har mye bra jeg selv om jeg er skuffa nå. Vintersporten f.eks, nyheter er de jo alene om i Norge snart og mye bra natur og dokumentar.

    SvarSlett