torsdag 17. september 2009

Roar Strand - er nivået så dårlig?

Vi kan idag lese at Roar Strand tar et (minst) år til i RBk drakten. I en nettdiskusjon så jeg følgende kommentar bli slengt ut "Det sier endel om nivået på TL når en 40-åring holder nivået"....

Jeg må si at jeg er sterkt uenig, selv om jeg ikke er noen Strand eller RBK-fan sånn generelt.

RS har såvidt jeg husker scoret i 19 sesonger på rad i TL, og er en av de med mest kamper i europeisk klubbfotball, svært mange av dem i CL. Han har også vunnet et utall titler i Norge.

En spiller med slik rutine, kombinert med løpskapasiteten og viljen/motivasjonen til Roar mener jeg holder TL nivå i massevis, uten at det trenger være noen forkleinelse for nivået på TL. Det er heller ikke dumt at han kan plasseres flere steder på banen sett fra HAmrens utgangspunkt.


Se kamper fra Serie A, La Liga ,Europaligaen, Championship, League 1, League 2 treningskamper, VM-kvalik mm mm gratis på web-TV
For å se kampene må du opprette en konto (gratis) hos UNIBET

FORELØPIG SENDESKJEMA




MDIA
vg vg db
vg vg db

5 kommentarer:

  1. Vil ikkje ha nokon mening om nivået i norsk TL (i forhold til kva, forresten?), men stoler på at Rosenborg veit kva dei gjer når dei lar RS ta eitt år til, han er god nok, tross alder, det har han bevist. Stå åpå, Roar! Helsing Brann-fan.

    SvarSlett
  2. Skjønner ikke kommentaren "Det sier endel om nivået på TL når en 40-åring holder nivået".
    Hva da når Sheringham som 39 åring(husker ikke om han ble 40) spilte i premier league.
    "Sier litt om nivået i Engelsk premier League"..hehe:-)

    SvarSlett
  3. Med ett sånt fotballhode og tilpasningsdyktighet er RS en stor ressurs for laget, selv om han kanskje ikke holder i 90 minutter mer :)

    SvarSlett
  4. Ja, en spiller som kan spille på "alle posisjoner" ihvertfall på høyresiden og som kan løpe 45 min nonstop vil alltid være bra som end el av stallen.

    SvarSlett
  5. Maldini spilte også til han var 40, på et langt høyere nivå vel å merke. Om jeg ikke bommer helt var han 37-38 da Milan vant CL i 2007. Når noen greier å spille for et av verdens aller beste lag i den alderen, så bør det også være mulig i lille Tippeligaen!

    SvarSlett