fredag 5. juni 2009

Liverpool på vei mot stupet

Som jeg skrev tidligere tyder et evt salg av Alonso på at Liverpool har pengeproblemer av alvrolig type- nå er det bekrftet:
TV2
Torsdag kveld kom en pressemelding fra revisorfirmaet KPMG, som hadde revidert regnskapene i klubben.
- Den økonomiske situasjonen har en avgjørende betydning for verdens kredittmarked. Det betyr at det er tøft å få på plass finansiering i øyeblikket, skriver de ifølge The Times.
KPMG stiller seg tvilende til at Liverpools amerikanske eiere vil klare å få på plass en finansiering som kan holde i gang driften av klubben.


KAn dette bety slutten for den tradisjonsrike klubben i PL? Som alle vet betyr konkurs direkte nedrykk minst en divisjon....
db
tv2 vg

7 kommentarer:

  1. Så fint at du har satt deg inn i saken før du copy/pasted den inn her.

    Liverpool er ikke i nærheten av konkurs. Klubben Liverpool driver med overskudd, men amerikaner-klovnene klarer ikke å holde styr på finansene sine. Det som sannsynlig skjer er at man kjøpes opp av andre eiere, og i værste fall poengtrekk.

    SvarSlett
  2. Hjelper ikke med overskudd på driften når renteutgiftene er større, det er enkel mattematikk det.

    SvarSlett
  3. Ene dagen gjeld, neste dag gjeldsfri, forandrer seg fort i fotballen. Håper bare de neste eierne ikke dynger ned klubben med gjeld.

    SvarSlett
  4. HAdde jo vært fint emd ny stadion for fansen vil jeg tro, potensialet er der ihvertfall....

    SvarSlett
  5. Tja....den spanske defensive trenerfyren er vel sjef for det laget som scoret mest mål i premier league! Gleder meg til han prioriterer det offensive spillet!

    SvarSlett
  6. Jeg var tidligere ikke begeistret for Liverpool, synes de var kjedelige- men siste året har jeg måttet bite dette i meg, i stor grad har jeg kun sett kamper i CL men der har LIverpool vært mitt foretrukne lag når BArca ikke har spillt.

    SvarSlett
  7. Når man leser kommentaren til torbjørn, skjønner man raskt at det er mange uintelligente såkalte "fotball supportere" der ute:)

    SvarSlett